G R A T I S F R A K T på hjemlevering i Oslo frem til 23.12

Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår:
Generell Informasjon:

Selger

Paleet Blomster AS
Orgnr: 913 712 277

Adresse: karl Johans Gate 37B 0162 Oslo
Kristin Resløkken Halstvdet
Tlf 99 24 11 22
Mail: paleet@floriss.no
Paleet Blomster driver både fysisk butikk inne på Paleet sentret i Oslo, samt nettbutikk.

 

Generelt
Inntil varene er sendt fra vår butikk, tas det forbehold og tilgjengelig varelager

 

Betaling

Via nettsiden godtas disse betalingsløsningene Visa/Mastercard, Vipps, AfterPay

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Foretaket er mva-registerert og derfor er priser oppgitt med mva.

 

Kjøper

Kjøper må hente og åpne pakken snarest mulig for å unngå at buketten/planten er unødvendig lenge innpakket.Etter bestilling og godkjent betaling får du en bekreftelse på mail. Vennligst dobbeltsjekk informasjonen du har oppgitt for å sørge for at alt stemmer, inkludert din adresse. Gi beskjed fortløpende om informasjonen er feil.

 

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

Vi leverer pakker med budfirma her i Oslo, Bærum og Lillestrøm.
Vi leverer pakker med Schenker i resten av landet – vi sender KUN varer som ikke er levende utenfor Oslo og Omegn

Er det noe som helst du er misfornøyd med, vennligst ta kontakt så gjør vi alt vi kan for å få det ordnet.

 

Skadedyr

Det er veldig viktig å huske på at dette er levende planter vi tar med inn i hjemmet vårt. Plantene er ofte dyrket i store gartneri, og her kan det en sjelden gang oppstå skadedyr. og det er vår leverandør og mattilsynet som er ansvarlig for å kontrollere at plantene er friske. Selv tar vi også en sjekk. Til tross for dette er det likevel vanskelig å garantere 100%.

Det er veldig viktig at du tar kontakt med én gang (innen maks 1 uke). Skadedyr på en plante er ikke reklamasjonsgrunnlag, men vi tilbyr likevel full refusjon på plantebeløpet om vi får planten i retur, samt dokumentasjon.

Planten skal returneres forsvarlig Det er ditt ansvar som kunde å oppsøke denne informasjonen du godtar i salgsbetingelsene, og kunden skal returnere planten tilbake i samme tilstand som den er mottatt i.

 

Angrerett

Dette skjer i henhold til angrefristlovens bestemmelser. Det er 14 dagers returrett av ubrukte varer i original uskadet emballasje. Returporto betales av kjøper. NB: Planter og snittblomster er ferskvare og angrerettlovens bestemmelse gjelder ikke. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten

 

Reklamasjon

Er det noe du ikke er fornøyd med og ønsker å reklamere på, vennligst ta kontakt slik at vi kan hjelpe deg best mulig.
Snittblomster er ferskvare og krever rett stell. Snitt blomstene med en ren kniv/hagesaks og sett de i en ren vase med rent vann. Tilsett medfølgende holdbarhetsmiddel til vannet og bytt gjerne vann etter noen dager. Snittblomster varierer i holdbarhet, men skal stå minst i 5 dager.

Det er også ditt ansvar som kunde å oppsøke informasjon enten fra oss eller på egenhånd dersom du ikke har kunnskap om planten fra før. Vi har satt fristen på 5 dager fordi dette er ferskvarer og mye kan endre seg fra kjøpet hos oss. Følg instrukser, og merker du at noe ikke er som det skal ber vi deg undersøke planten over og under jorden. Vi hjelper deg alltid om du trenger det.

 

Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.

 

Plante beskrivelser i nettbutikken

Alle bilder av planter er veiledende da det kan forekomme ulikheter som størrelse på planten, farge, varigering etc. Plantene endrer seg over tid, og våre råd og tips er ikke alltid det som passer best i ditt hjem. Luftfuktighet, temperatur, trekk og lys påvirker videre plantens vekst. Spør oss gjerne om tips så hjelper vi deg så godt vi kan.

 

Bukett beskrivelse i nettbutikken

Det er forskjell på tilgang på friske blomster i løpet av året. Vi kan derfor ikke garantere at det alternativet du har valgt vil se nøyaktig ut som på disse bildene. Vi vil imidlertid tilstrebe at det som leveres vil være så likt bildene som mulig. Det vil opplyses i nettbutikken om du velger bukett etter farge og stil, da vil bildet kun være til inspirasjon.

 

Aksept

Leveringsbetingelsene aksepteres ved bestilling i nettbutikken

 

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid (5 dager på snittblomster/Planter) Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.